יום שישי בבוקר, השמש זורחת. כבר תקופה ארוכה לא יצא לי לצאת לבלות עם אשתי בגלל עומס עבודה. אז החלטתי לפנק אותה עם ארוחת בוקר זוגית במסעדת בוקריה בפתח תקוה, ועל הדרך גם לעבוד ולתת חוות דעת על המקום והאוכל.

אחרי שהורדנו את הילד בגן אנחנו מגיעים אל מתחם y center וחונים על הגג. משם אפשר לראות תצפית יפה על האזור, שהולך ומתפתח כאחד ממרכזי הבילוי הגדולים במרכז הארץ. אחת המסעדות במתחם היא הבוקריה, מקום ששם את יהבו על ארוחות בוקר מכל הסוגים.צילום: שי בן אפרים

לפני שנתחיל בביקורת עצמה, גילוי נאות כמתחייב: הוזמנתי למסעדה על ידי אשת יחסי הציבור שלה.

אנחנו מגיעים אל המסעדה בשעה 9:30 בבוקר. המקום כבר עמוס באנשים סביב הבופה העשיר. בוקריה מציעה חוויה משודרגת של ארוחות בופה פתוח בשילוב מבחר גדול של מנות שף מהתפריט. ניתן למצוא כאן מנות בוקר קלאסיות כמו שקשוקה וביצה עלומה, מנות צמחוניות וטבעוניות וגם מבחר מנות של דגים.

המנות העיקריות: אני מזמין את המנה הקלאסית של חביתת ירק בתוספת עשבי תיבול, בצל ופטה. החביתה מגיעה חמה ורכה עם טאץ' נעים של העשבים הירוקים. כאשר מוסיפים לזה גם את לחם האגוזים שזה עתה יצא מהטאבון, ואת הגבינה החמצמצה בניחוח אירופי, הרי שמדובר במתכון מנצח של חביתה לתפארת. אשתי מזמינה אגז בנדיקט. המנה מורכבת מפרוסות לחם חמאה, עלי תרד חלוט, רוטב הולנדז וביצים עלומות. המנה מוגשת באופן אסתטי, והיא טעימה מאד, ממש נימוחה בפה. התוספת של רוטב התרד בשמנת משדרגת את המנה ומעלה אותה לגבהים חדשים.גלידת טחינה. צילום: ניצן ינקו

הבופה: שלוש עגלות מעוצבות ניצבות במרכז החלל הגדול של המסעדה. הבופה פתוח כל יום עד השעה 16:00 וניתן למצוא בו מגוון של דגים כמו מטיאס, הרינג וסרדינים. כמו כן ניתן לבחור בין גבינות קשות ורכות שבהן אמנטל, גבינות עזים, פטה ועוד. לצידן מונחים אנטיפסטי וסלטים, כמו סלט פסטה קרה, אנדיב, טונה, קפרזה, ירקות שורש, פוקצ'ה עם תוספות, כריכונים ומבחר מוחמצים. הגבינות המוגשות לטעמנו די סטנדרטיות, אבל בדגים ובסלטים יש מבחר והדבר נותן תחושה של מגוון.

הקינוחים: הגענו לחלק האהוב עלינו. מה יותר טוב ממתקפת סוכר על הבוקר. אנחנו חולקים שני סוגי קינוחים: גלידת טחינה ביתי בליווי דבש תמרים, פיסטוקים ושערות חלווה; בראוניז בוקריה - מאפה שוקולד ביתי בליווי קרם פאטסייר רוזמרין.אצבעות בראוניז. צילום: ניצן ינקו

לגלידת הטחינה, שמיוצרת במקום על ידי השף, יש טעם אלוהי. השילוב של טחינה עם גלידה קרה, פיסטוקים ודבש תמרים פשוט עושה את העבודה. חובבי הטחינה ימותו על זה, אוהבי הגלידה יתמכרו. חיסלנו את הגלידה והמשכנו לבראוניז. אצבעות הבראוניז שקיבלנו היו, כמו שאומרים החזאים, "רגילות לעונה". מה שבאמת שידרג אותן היה הקרם פאטסייר רוזמרין. במחשבה ראשונה הרעיון של רוזמרין על בראוניז נשמע מוזר, אבל הקרם מאוד מיוחד ויש לו טעם גן עדן.

מחירים: עלות בופה הבראנצ' של בוקריה הוא 59 ₪. התוספת של 2 ביצים לבחירה תעלה עוד עשרה שקלים, ואילו תוספת של אגז בנדיקט תעלה עוד 20 שקלים.

שורה תחתונה: המנות העיקריות מוגשות באופן אסתטי, המבחר בבופה די מגוון ולגלידת הטחינה יש טעם אלוהי. אם יורשה לנו לתת גם הצעת ייעול (ויורשה לנו, כי בשביל זה אנחנו כאן): כדאי לאפשר למי שמעוניין לקבל את כל הארוחה בהגשה אישית בלי בופה, בכל שעות היום. לא לכולם מתחשק לקום מהכסא כדי לחתוך לחם. בשורה התחתונה, מצאנו אוכל ושירות ברמה גבוהה.