תינוקות בני יומם קופאים מקור בסניף טיפת חלב בשכונת אחדות בפתח תקוה. הסיבה: המזגן מקולקל ואיש לא טורח להחליף את הדלתות הרעועות והחלונות השבורים. "חזרתי עם תינוקת מצוננת", אומר אב לתינוקת בת שלושה שבועות.

כל הורה טרי מגיע לסניף של טיפת חלב לאחר הולדת הילד או הילדה. בסניף אמורים לקבל ההורים הדרכה ראשונית אודות טיפול בתינוק ולקבל ליווי ומעקב צמוד אחר ההתפתחות של היקר להם מכל. הייתם מצפים מסניף שאחראי בין היתר על בריאות של תינוקות בני יומם, שיהיה היגייני ומסודר. אך המציאות בשטח מוכיחה אחרת. כך מספר שלומי וקנין, אב לתינוקת בת שלושה שבועות שהגיע לסניף טיפת חלב ברחוב החמישה בשכונת אחדות: "אנחנו גרים ברחוב מינץ אז החלטנו ללכת לסניף טיפת חלב שהכי קרוב אלינו. כשהגעתי בפעם הראשונה לביקורת כבר ראיתי שהמקום זוועה אבל לא אמרתי כלום. בפעם השנייה שהגעתי היה יום גשום וקפוא והמזגן לא עבד. חוץ ממפזר חום חלש שבעיקר היה מכוון על העובדים לא הרגשנו כלום. באתי למקום שאמור לעזור לבת שלי ובמקום זה חזרתי עם תינוקת מצוננת. היא גם ככה היתה 12 ימים בבית חולים בגלל משקל נמוך".

וקנין מספר כי האחיות שבמקום כבר מודעות למצב ואמרו לו כי הוא לא הראשון שמתלונן על כך: "אין לי שום טענות כלפי האחיות והעובדים במקום. אנשים מקסימים וטיפלו בצורה נפלאה בבת שלי. אבל אפילו הן אמרו שאני לא הראשון ולא האחרון שמתלונן על המצב. גם הן סובלות מזה וסיפרו לי כי כבר התריעו על המצב ודיברו בעבר על כך שהמקום לא ראוי לטיפול, בטח לא בתינוקות".

איך נראה המקום בעיניי הורה שמגיע בפעם הראשונה?

"בכלל לא מזמין. הכל חלוד ומטונף, הרגשה של זוהמה במקום. יש שם דלתות ישנות ורעועות, חלונות שבורים, כיורים מטונפים. בושה שיש דבר כזה. המקום הזה בן 50 שנה, אי אפשר לשפץ אותו? שידאגו שלא ייכנס קור לילדים, שיהיה נקי. זה אלמנטרי. זה גיל שאתה שומר על התינוקות עם כפפות של משי ובשבע עיניים. משרד הבריאות צריך להתערב בדבר הזה".

מה תעשה עכשיו?

"ב-15 לחודש אני אמור לקחת את הבת שלי לשם שוב ואני לא מתכוון ללכת. אני לא מוכן שהילדה תקבל זיהום מהמקום הזה ואני לא מוכן להשלים עם ההזנחה הזאת. אי אפשר לשפץ ולהשקיע? הם מצפצפים על התושבים והאזרחים".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה נמצאת בתהליך שדרוג לכל תחנות טיפות החלב בעיר. ב-2016 שיפצנו תחנה אחת (ברמת ורבר) ופתחנו תחנה נוספת חדשה (בנווה גן), וגם השנה התהליך נמשך. סדר העדיפות נקבע ע"י אנשי המקצוע בשיתוף משרד הבריאות. לגופה של פנייה המזגן אכן היה מקולקל ותוקן יום למחרת". 

, מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו