חנות המתנות הוותיקה בחובבי ציון הוקמה בשנת 1970 על ידי סמי שהרבני ואביו. במשך 10 שנים החנות היתה חנות למשקאות חריפים ולאחר מכן הפכה החנות לחנות מתנות לגבר.

לאחר שהתחתן עם בחירת ליבו ג'ילברט לפני 40 שנים, הצטרפה גם היא לעסק המשפחתי וכיום היא זו שנמצאת בקדמת החנות ולמעשה מנהלת אותה: "הייתי מורה לצרפתית ולאנגלית אבל סמי היה צריך אותי לחנות אז באתי לעבוד איתו ואני כבר פה הרבה שנים".

לסמי (78) ולג'ילברט (60) יש 3 ילדים ו-5 נכדים: "סמי שוחה כל יום ומגיע לפה כדי לחרוט אם צריך חריטה על מתנה, הוא יותר בצד הניהולי ואני יותר בחזית היום".

ג'ילברט בחנות. צילום: אייל עצמון

חנות המתנות שלהם פתוחה בכל יום מ-10 ועד 8 וניתן למצוא בה את כל סוגי המתנות שעולים לראש: "סמי מתנות זו חנות של מתנות לגבר ולאישה ויש לנו פה הכול – צרכי משרד, מתנות לבעלי מקצוע, לחיילים משוחררים, לבני/בנות זוג, לחברים וכל אחד ימצא פה משהו. מתנה זו פינוק, זה לא דבר שקונים כל יום ובן אדם לא קונה לעצמו, את זה אפשר למצוא פה ויש לנו הרבה דברים איכותיים ויוקרתיים", אומרת ג'ילברט.

מה ההבדל בין המתנות של פעם להיום?

"פעם היו מעט מאוד מתנות. המבחר היה מצומצם. היה ארנק, עט ומצית. היום זה ים של דברים. כל אחד עם ההובי שלו והתחביב שלו – דיג, צילום. לכל תחום יש את המתנות שלו מה שפעם לא היה. היום המבחר אפילו כל כך גדול שזה יכול לבלבל את הלקוחות. מזל שאני פה כדי לכוון את הלקוח למה שהוא צריך בדיוק".

כיאה לחנות שממוקמת במרכז העיר, גם לסמי מתנות יש לקוחות ותיקים שחוזרים אליהם: "יש לקוחות קבועים שמבקשים אותי כי אני עוזרת להם מכל הלב. יש לי לקוחות שמצלצלים אליי לפני אירוע ומבקשים לדעת איזה אופציות אני יכולה להציע להם".

איך מתמודדים עם הקניות באינטרנט?

"הצעירים הם אלו שיותר קונים באינטרנט והמבוגרים פחות. הם עדיין באים אלינו ויש לנו לקוחות שמעל גיל 50 פלוס ורוצים את חווית הקניה, רוצים להרגיש את המוצר. האינטרנט לא כל כך פוגע בנו ואנחנו מסתדרים על קהל הלקוחות הקיים שלנו".