תחנת רכבת סגולה. צילום: מתוך הרשת החברתית

עם פתיחת תחנות הרכבות החדשות ברעננה והשקתה של מסילת השרון, שתתחבר למסילת איילון ותעבור בין היתר בכפר סבא והרצליה, חוששים פעילים לתחבורה ציבורית מהורדת תדירות הגעת הרכבות לפתח תקוה וראש העין וצופים פגיעים משמעותית ברמת השירות לתושבים.

כעת הוציאו הפעילים של "תחבורה בדרך שלנו" נייר עמדה בנושא עם הצעות לפתרונות למסלול שאמור להיות מושק בתחילת 2019: "הצמצום בתדירות יקטין בערך בחצי את התדירות וזו תהיה פגיעה אנושה בנוסעי התחבורה בעיר", אומר עידן כחלון, פעיל ב"תושבי פתח תקוה למען תחבורה ציבורית". שינוי המסלול, לטענת הפעילים, יביא לבלאגן.

מה בעצם הבעיה?

"כיום מסילת איילון די מלאה ואין אפשרות להוסיף לשם רכבת אחת, אז זה יקרה על חשבון רכבת אחרת שתפגע בתושבי העיר. תחנות הרכבת רעננה דרום ורעננה מערב נפתחו לציבור אך בעוד כשנה עם השלמת לולאת השרון עלולים תושבי ראש העין, פתח תקווה ובני ברק לשלם את מחיר המחסור במסילות עם ירידה צפויה בתדירות הרכבות מארבע רכבות בשעה בשעות השיא לשתיים בשעה".

מה מטרת נייר העמדה?

"נייר העמדה מציע פתרון ביניים לשינוי התכנית התפעולית של מסילת השרון שפשוט שישמור על האיזון בין זמן הנסיעה לרעננה וכפר סבא דרך הרצליה בלי פגיעה בתדירות עבור הנוסעים במסילת הירקון לפתח תקוה וראש העין".

מה הפתרונות שלכם?

"הפתרון המוצע הוא פירוק הלולאה לשירותים שונים ולמסלולים שונים, כל זה עד שתקום המסילה הרביעית".     

ממשרד התחבורה טרם התקבלה תגובה.