אנסטסיה שגב־נטוצ'י. צילום: ריאן

שם? אנסטסיה שגב־נטוצ'י.

גיל? 33.

מצב משפחתי? רווקה.

מגורים? מרכז העיר.

מקצוע? שרירנית ומאמנת כושר.

מדוע בחרת במקצוע? בעידן החדש של הרשתות החברתיות, המראה מעסיק אנשים יותר מאי פעם, והם מתחילים להתאמן כדי להשיג מראה מסוים. הבונוסים הם בריאות, הרגשה טובה ואהבה עצמית. כשבנאדם אוהב את עצמו, הוא מאושר. רציתי לגרום לאנשים להיות מאושרים עם עצמם ולעזור להם להתקרב לאידאל שיש להם בראש.

מתי ומדוע התחלת להתאמן? כילדה הייתי שמנמנה וחנונית. כשעליתי לארץ בגיל 15, רציתי להוריד במשקל ולהיראות טוב. התחלתי לרוץ והפכתי למתחרה מקצועית במרתונים. בעקבות פציעה, התחלתי באכילה רגשית ועליתי המון במשקל. התביישתי בעצמי והייתי עייפה ועצובה. היה לי קשה לבצע פעולות יומיומיות פשוטות. יום אחד ראיתי בתוכנית טלוויזיה אמריקאית בנות שמתחרות ב"פיטנס ביקיני" (בניית ועיצוב גוף) והחלטתי שאני רוצה גם להשיג גוף כזה.

כמה ימים ושעות את מתאמנת בשבוע? ששה ימים בשבוע במשך שעה וחצי ליום בערך.

איזה אימון אהוב עלייך במיוחד? "סקווטים". זה תרגיל כלל מערכתי, שמאמץ את כל המערכות בגוף, עובד על כל השרירים, נותן בוסט למטבוליזם ומחבר בין המוח והגוף.

מה צריך כדי להגיע לגוף כזה? אחוז שומן מאוד נמוך, חיטוב בכל השרירים, וכמובן לאמן גם את הלב כי אי אפשר לטפל רק בחלקים מהגוף ואחרים להזניח. הגוף שלנו הוא מכונה, שמצריכה תשומת לב לכל המערכות.

על איזה חלק בגוף חשוב לך לעבוד במיוחד? הישבן והרגליים, אלה החלקים הבעייתיים יותר אצל רוב הנשים.

אילו פידבקים את מקבלת? לרוב האנשים מוזר לראות אישה חטובה עם שרירים שמרימה משקולות. כבר יצא ששמעתי כל מיני הערות פחות נעימות, אבל אני לא נותנת לזה מקום. בחו"ל לעומת זאת מאוד אוהבים את זה, זה מאוד פופולרי. מה שחשוב זה שאני אוהבת את מה שאני רואה במראה, ולא מישהו אחר.

חדר כושר מתאים לכולם? כל אחד, לא משנה מה הם הנתונים הראשוניים שלו, יכול לשפר את היכולות הפיזיות שלו. הגדולה של עיצוב גוף זה שאפשר לשנות פרופורציות בעזרת עבודה על שריר מסוים ופיסול הגוף. זה מתאים לרוב האנשים. אני חושבת שכל אחד חייב להתאמן, אם זה לצרכי בריאות או כדי להרגיש טוב יותר עם עצמו.

מה דעתך על שימוש בתוספים וסטרואידים? אני לא ממליצה על חומרים כאלה כי זה מסוכן לבריאות. אני מתחרה בחו"ל באיגודים, שבהם אסור לקחת חומרים ועושים למתחרים בדיקות סמים ופוליגרף. הדבר היחיד שאני לוקחת זה תוסף תזונה של B12 כיוון שאני טבעונית.

מה שגרת האוכל שלך? כל הקלוריות נספרות ואני מקפידה מאוד על שומן, פחמימות וחלבון. כרגע אני נמצאת בתקופה של חיטוב, אז אני אוכלת 1,500 קלוריות ליום. ברגיל בין 1,800-2,000. החלוקה היא 20 אחוז שומן, 40 אחוז פחמימות ו־40 אחוז חלבון. בתקופה כמו עכשיו, של חיטוב לקראת הקיץ או לקראת תחרויות, אני קצת מורידה את הפחמימות ומעלה אחוזי חלבון.

איזה טיפ יש לך למתאמנים מתחילים? כשעושים דיאטת כאסח, הירידה לא נכונה כי מה שיורד ראשון זו מסת שריר ולא שומן. הדבר גורם לקצב חילוף חומרים איטי, ומדיאטה לדיאטה רק עולים יותר. חשוב לשמור על תזונה נכונה, ולשלב אימוני כוח עם אימוני אירובי. בנוסף, חשוב לעשות את זה צעד אחר צעד, לא לנסות להפוך בבת אחת את כל השגרה.