ב-2021 צפוי המסלול האדום של הרכבת הקלה להתחיל לפעול. השבוע פתחה חברת נת"ע, המקימה את מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב, את דגם קרון הקו האדום בשדרות רוטשילד בתל-אביב. דגם הקרון הובא לישראל במסגרת תהליך תכנון וייצור הרכבת הקלה. הוא נועד לצורך בדיקות והפקת לקחים לקראת ייצור.

בנת"ע החליטו להציגו לציבור הרחב לצורך קבלת משוב, ותוכלו להתרשם ממנו בעצמכם עד לאחר חול המועד סוכות.

צילום: נת"ע-

הקו האדום יחל בתחנה מרכזית בפתח-תקווה, דרך בית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הקו ימשיך סמוך לתחנת סבידור מרכז של רכבת ישראל, יעבור בדרך בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, מנשיה, שדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בבת ים. התחנות בעיר ימוקמו ברחובות העצמאות, רוטשילד, ז'בוטינסקי, בלפור. בר אילן, יוספטל, כ"ט בנובמבר, העמל וניסנבאום.

אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ במנהרה (בבת ים כל התחנות מעל האדמה), הוא יכלול 34 תחנות, המרחק בין התחנות הקרקעיות יהיה כ-500 מטרים, ובין התחנות התת-קרקעיות כקילומטר.

במפלס התת-קרקעי הרכבת תהיה בעלת זכות דרך בלעדית במנהרה, במפלס הקרקע תנוע הרכבת על מסילה בלעדית ותזכה לקדימות במעברי צמתים, בכדי לאפשר רציפות בנסיעה ודיוק מרבי. בשעות השיא צפויה הרכבת להגיע לתחנות התת קרקעיות כל דקה וחצי, ולתחנות רחוב בכל שלוש דקות.

עבודות ההכנה בעיר בוצעו לפני יותר מעשר שנים. כאשר המסלול שיועד למסילת הרכבת הפך למסלול הליכה, שכעת בוטל. העבודות העכשוויות החלו ללא תיאום מוקדם עם העירייה, שביקשה להסדיר חלקים בתוכנית הישנה ולהתאימה למציאות. בלית ברירה מתקיימים המגעים בין העירייה לנת"ע במקביל לעבודות הדחפורים.

את השפעת העבודות כבר מרגישים בשטח. "יש ירידה מסוימת בעסקים, אבל אני מקווה שנעבור את זה בשלום, ולא נקרוס כמו חלק מהעסקים לאורך המסלול בתל אביב ורמת גן", אומר בעל עסק ברחוב ניסנבאום. הסדרי התנועה ששונו כבר גבו השבוע מחיר בתאונת דרכים חזיתית, שנגמרה בפצועים קל, בפנייה שבוטלה מרחוב העמל לניסנבאום, דבר שהנהגים ככל הנראה לא היו מודעים לו.

בקרוב אצלינו | צילום: נת"ע-