האם קרב הפתרון לבעיות התחבורה של פתח תקוה? ראש העיר רמי גרינברג וצוות מינהל הנדסה של עיריית פתח תקוה נפגשו השבוע עם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ואנשי התכנון של נתיבי ישראל וסיכמו על שורה של פתרונות תחבורתיים וצעדים מעשיים.

בסופם, כך מקווים כולם, העיר פתח תקוה תהיה מטרופולין תחבורתי יעיל, וסביב העיר יהיה כביש עוקף ונתיבי נת"צ (נתיבי תחבורה ציבורית).

הדמיית גשר רבין המתוכנן

הפרויקט של ביצוע כביש עוקף סביב העיר נמצא בתכנון מתקדם (ולקראת הפקדה) והינו אחד הפרויקטים המורכבים והמשמעותיים ביותר, שייקלו על עומסי התנועה בעיר. הכביש העוקף יתחיל מאזור צומת סירקין לכיוון כביש 40 ומחלף ירקון. חלק מהכביש יעבור במנהרה.

במהלך הפגישה סוכמו הדברים הבאים:

בכביש 4 לכל אורכו יהיה נת"צ מנתניה ועד אשדוד, רלוונטי לפתח תקוה בנקודות ההשקה ובחיבור לרשת הנת"צ. למשל קו אוטובוס 317 מפתח תקוה לאשדוד העובר בכביש 4 ייסע בנת"צ ומשך הנסיעה תתקצר.

כביש 5 מצומת קסם ועד צומת גלילות מתוכנן נת"צ בתכנון מפורט ובשלבים מתקדמים וחיבור של הנת"צ לראש העין עד מחלף שער השומרון, בשלב תכנון מוקדם.

כביש 471 נמצא בביצוע מתקדם מגת רימון ועד בר אילן. כמו כן מנכ"ל נתיבי ישראל בישר לראש העיר על הרחבת פרויקט נת"צים על כביש 471 וסיכמו שכביש 471 יעבור לתכנון מוקדם על מנת להאריך את הנת"צ לכיוון הדר גנים וכביש 6.

הדמיית גשר גרניט להולכי רגל, אמור להיבנות בצומת האצטדיון

יתבצע שדרוג הכביש מצומת סגולה ועד צומת הטייסים, כולל העדפה לתחבורה ציבורית ולנת"צ.

סוכם על נת"צ מצומת עדנים עד צומת סגולה כולל "קיצור אורך התור" והעדפה בצמתים לאוטובוסים.

עוד סוכם על בחינה לחיבורים בין שכונת אחדות לכביש 471 ובחינה של חיבור נוסף בין הדר גנים לכביש 471. בנוסף, סוכם על אספלט שקט בכביש מכבית 471 ובחינת איכות הסביבה והרעש לשכונת כפר גנים והאפשרות להמשיך את הקיר האקוסטי בסמוך לשכונת כפר גנים ג'.

מסופי תחבורה יוקמו בבית רבקה והדר גנים, תוקם כיכר ברחוב צלאח שלום פינת הרב עובדיה יוסף.

בנוסף, בצומת סגולה ייבחנו פתרונות תנועתיים נוספים במסגרת התכנון העתידי להרחבת הכביש דרך אם המושבות והפיכתו לכביש רוחב שיחבר את פתח תקוה לכוון אזורי התעסוקה סגולה וקריית אריה.