חנות הירקות על שם אנה פרנק קיימת זה 60 שנה בפתח תקוה. לפני 25 שנה רכש משה מור את המקום יחד עם שמו המקורי. בשבוע האחרון התוודעו אל המקום ושמו אנשים רבים לאחר ששדר הרדיו לירון תאני, חשב שהשם מצחיק, צילם והעלה לפייסבוק.

אנה פרנק כבר לא עושה לייק לניאו נאצים
הצטרפו ל"ידיעות פתח תקוה" בפייסבוק

בשבוע שעבר חלף תאני ברחוב אנה פרנק בפתח תקוה ונחשף ללוגו החנות "פירות וירקות אנה פרנק", שהודבק על אחת מדלתות כלי הרכב שבאמצעותם מבצעת החנות משלוחים. הוא צילם והעלה לרשת תחת הכיתוב "תמונה טרייה מפתח תקוה, תיהנו". תוך דקות ספורות החלה התמונה לרוץ בקרב אלפי גולשים, שרבים מהם התפלאו לדעת שמישהו קרא לחנותו על שמה של הילדה היהודייה מהולנד.

"אני יודע שהפכתי להיות מפורסם. קיבלתי את התמונה זמן קצר אחרי שהיא עלתה לאינטרנט, חברים שלחו לי אותה לאייפון בזמן אמת", אומר מור השבוע. "גם ראיתי את לירון תאני כשהוא היה כאן. הוא מסתובב הרבה אצלנו באזור, ליד חנות המכולת של אבא של עידן יניב".

זה הצחיק אותך?
"האמת, זה לא מפתיע אותי שמישהו העלה את התמונות לאינטרנט, זה מה שעושים משועממים. אני לא מבין מה מצחיק בזה? ניצולי שואה עלולים דווקא להיפגע".


לדבריו, אף פעם לא היו תלונות על שם החנות שנקראה על שם הרחוב בו היא שוכנת ומנציח את הנערה. "כולם מכירים אותי, ואנחנו עושים משלוחים לרבים מתושבי העיר. יש לנו גם המון קונים שהם ניצולי שואה, ולאף אחד אין בעיה עם השם", אומר מור. "אני לא יכול לומר שהמכירות עלו בעקבות הפרסום. עם התמונה או בלעדיה, אנחנו עובדים, לא מתייחסים לדבר הזה".

לירון תאני מסר בתגובה: "התמונה מצחיקה ולכן פרסמתי אותה. הרבה אנשים אמרו שזה מצחיק, והוסיפו שהם מכירים את החנות והיא אחלה חנות. צריך לקחת את זה בהומור".