מעוניינים לעלות על אוטובוס של חברת "אפיקים" בפתח תקוה? לא בטוח שתוכלו להסתמך על זמן ההגעה המשוער המופיע בשילוט האלקטרוני וביישומון moovit. נוסעים בעיקר בקווים 64 ו-98 טוענים כי נאלצים פעמים רבות להמתין זמן רב בתחנה לאוטובוסים שאינם מגיעים בזמן.

"אני רואה את זמן הגעת האוטובוס מתעדכן בחלוף כל דקה בלוח האלקטרוני שבתחנה, וכשרשום שהוא אמור להגיע, הדקות ממשיכות לעבור ואין זכר לקו", אומרת בכעס תושבת הדר גנים העושה שימוש בקו 98 היוצא מהשכונה לכיוון קרית אריה.

קו 64 של חברת אפיקים בפתח תקוה. צילום: מתן דויטש

"השירות שלהם פשוט זוועה, וכל אחד בתחנה יאמר אותו דבר. זה קרה לי במספר פעמים שונות ובכל פעם יש לנהגים תירוץ אחר. פעם תאונה, פעם הנהג אמר שיש אילוצים וזה לא תלוי בו ופעם אני לא יודעת מה. אני מבינה אם זה קורה לעיתים רחוקות אבל לא יכול להיות שפעמים רבות בזמן שהיו אמורים להגיע שניים או שלושה אוטובוסים מגיע אחד בקושי".

פנית לאפיקים בנושא?

"לא פניתי אליהם, כי אין לי עוד זמן לשרוף על זה כשלא בטוח בכלל שהפניה תטופל".

תושבת אחרת שנוסעת פעמים רבות בקו 64 היוצא מספורטק סירקין לכיוון תל אביב, טוענת כי "הנהגים לא עומדים בזמנים, יוצאים לפני הזמן, מאחרים. אני מגיע לתחנה בזמן שמצוין במקומות השונים, אני רואה שהאוטובוס צריך להגיע והוא פשוט לא מגיע. זה מעצבן ,מכעיס נורא וגורם לי ולנוסעים רבים לאחר למקום העבודה שלהם, כשבמקרה הטוב מגיעים בדקה ה-90".

"בעבר היה מקרה שהמתנתי לנהג של חברת דן שלא הגיע וקיבלתי מהם פיצוי, אבל ב'אפיקים' אפילו לא התייחסו למיילים ששלחתי להם".

יש לציין כי כבר בחודש אפריל האחרון סומן קו 64 כבעייתי מאוד באזור פתח תקוה, כשדו"ח פניות הציבור לשנת 2018 מטעם משרד התחבורה חשף כי בנוגע לקו זה התקבלו  48 פניות על אי ביצוע, 15 פניות על איחור ו-13 פניות על אי עצירה בתחנה.

מחברת אפיקים נמסר: "קו 64 הוא אחד הקווים המובילים של חברת אפיקים, אשר עושה כ-160 נסיעות ביום, ומוביל אלפי נוסעים מידי יום בתחנות השונות. מטבע הדברים, בהיקפים אלו יתכנו מעת לעת חריגות ושינויים. הטענות שמועלות בכתבה לא הובאו לידיעת החברה באופן ישיר, וממילא מדובר בטענות כלליות שאין לנו יכולת לבדוק לעומק מבלי ציון פרטי הנסיעה. נדגיש כי מן הטענות עולה כי מדובר בתחנות ביניים לאורך הקו (ולא ביציאה מתחנת המוצא) והרי שההגעה אליהן מושפעת מתנאי הדרך והפקקים - סוגיות אשר אינן בשליטת החברה או הנהג - והרי שבתוואי הדרך של הקו המדובר קיימים שינויים, חסימות ועבודות בדרך באופן תדיר, בשל עבודות הרכבת הקלה. יחד עם זאת, החברה עושה את מירב המאמצים לצמצם את ההשפעה של שינויים אלו על התנהלות הקו ככל הניתן".