שוב טענות נגד חברת אפיקים: ימים ספורים לאחר פרסום תלונות נוסעים בקווי החברה, עולות טענות נוספות מצד נוסעת קבועה בקווים 16 ו-62 היוצאים ממסוף בית החולים שניידר.

לטענתה הנהגים מתעלמים מלוחות הזמנים, נוהגים בפראות ואף מעשנים באוטובוס רגע לפני שיוצאים למסלולם.

המסוף בשניידר. צילום: מתן דויטש

לדברי הנוסעת, ההסבר שסיפקה חברת אפיקים בכתבה הקודמת לאי העמידה בזמנים של הנהגים, לפיו דובר על תחנות הביניים ולכן ישנם עיכובים בדרך, אינו משקף את המציאות שכן מסוף שניידר הוא נקודת המוצא של הקווים.

"מדובר בתחנה ראשונה שהאוטובוסים בו אמורים לצאת כל רבע שעה. בפועל, לוח הזמנים הוא כנראה בגדר המלצה עבור הנהגים שמאחרים כמעט באופן קבוע במספר דקות", טוענת הנוסעת בתסכול. "בכל פעם אני שומעת תירוץ אחר כשבאחד המקרים הנהג אמר לי שהאוטובוס תקול. לידו עמד באותו זמן אוטובוס נוסף מאותו קו, אז הוא לא יכל לצאת במקומו?"

אלא שלא רק לוח הזמנים מהווה בעיה לדבריה. "הנהגים שנמצאים בהפסקה, מעשנים בתוך האוטובוס מול הפנים שלנו בלי בושה. לאחר כמה דקות כשאנחנו עולים עליו הוא מלא בריח של סיגריות. אם זה לא מספיק אז הנהגים נוסעים בפראות לאורך כל הדרך. עוצרים בחוזקה למרות שעולים קשישים וטסים גם כשיש פסי האטה. אדם נורמלי לא נוהג כך, במיוחד אם הוא נהג של תחבורה ציבורית".

פנית לחברה בנוגע להתנהלות שאת מתארת?

"פניתי לפניות הציבור, ולמרות שהמתנתי זמן רב לא ויתרתי. הנציגה שענתה אמרה לי שאני לא הראשונה שמתלוננת והפנתה אותי לשלוח מייל באתר. כתבתי מייל לפני מספר שבועות אבל עד היום לא קיבלתי תשובות.

"השירות שלהם על הפנים. אנשים מתכננים את סדר היום שלהם גם לפי זמני האוטובוסים, אז לפחות תבואו, תתנצלו, תסבירו מה קורה, אבל ההתנהלות הזו מובנת מאליה מבחינתם. זה מעצבן ומעיד על זלזול בנוסעים. לא נתקלתי בשירות כזה בחברות אחרות".    

מחברת אפיקים נמסר בתגובה: "כלל הטענות המובאות בכתבה רחוקות מהנתונים המצויים בידי החברה, המתבססים על מערכת בקרה דיגיטלית. אין בידינו כל תיעוד לפניה של הנוסעת, והרי שסרבתם לבקשתנו להציג את הפניה. צר לנו שאתם בוחרים לתת במה לטענות מסוג זה, מבלי שנעשתה בדיקה מעמיקה באשר לנכונותן".