(צילום ועריכת וידאו: אייל עצמון)

התחנה המרכזית הישנה של פתח תקוה, שמשרתת אלפי נוסעים מדי יום, ממשיכה לפעול בימים אלה ולספק לנוסעים תנאים קשים ביותר. סיור שערכנו במקום העלה כי במקום ספסלים שבורים, כבישים סדוקים, בורות ואין מחסה מפני הגשם או השמש. על אף הכוונה להקים תחנה מרכזית זמנית חדשה, כרגע הפרויקט תקוע והנוסעים ממשיכים לסבול.

הגענו בצהרי יום ראשון חורפי לתחנה המרכזית ברחוב אורלוב. נראה כי מלבד העבודות על הרכבת הקלה שאמורות להסתיים עד להשקתה בשנים 2021-2022, היא כלל לא השתנתה ב-60 השנים שעברו מאז שהוקמה.

התחנה המרכזית בפתח תקוה. צילום: אייל עצמון

התחנה המרכזית של פתח תקוה הוקמה בשנת 1957 והיא נמצאת בבעלות העירייה, בשונה מהרבה תחנות מרכזיות אחרות ברחבי הארץ ועל כן היא אמונה על פיתוחה ושיקומה. התחנה היתה מוקד להזנחה במשך שנים רבות. כעת עולה השאלה מדוע התחנה עדיין נראית כמו שהיא נראית?

המראה בתחנה המרכזית של פתח תקוה אומר הכל -  ספסלים שבורים, בחלק מהתחנות יש פשוט כסאות מרופטים במקום ספסלים. לכלוך והיעדר טיפוח קבוע בצורת עצים מתים ואפורים, נראה כי תפקידה של התחנה הוא להיות תחנה לאוטובוסים, ומישהו שכח בדרך את בני האדם שעולים עליהם ומגיעים לתחנה מדי יום.

התחנה המרכזית פתח תקוה. צילום: אייל עצמון

בתחנות רבות כלל אין מקום לשבת ובאלו שיש, אין תחנה מקורה. בושה של ממש לעיר החמישית בגודלה בישראל. התחנה המרכזית משרתת לא רק את תושבי פתח תקוה אלא את כל תושבי ישראל שעוברים בה ומשתמשים בקווים עירוניים ובינעירוניים בדרך לצפון, לדרום, לאזור ירושלים ולשאר ערי המרכז, השרון והשפלה, וכל מי שעובר בדרך רואה את הביזיון שהוא התחנה המרכזית של פתח תקוה.

בגלל שהקמת התחנה החדשה כרגע תקועה, התחנה הישנה נופלת בין הכסאות והפכה למוזנחת. התחנה הזמנית ברחוב גיסין אמנם מוכנה, אך כרגע אין אישור להפעיל אותה. התוצאה היא סבל שנגרם לנוסעים הרבים. ככה לא מעודדים תחבורה ציבורית בישראל. עצוב.

תגובת לשכת דובר העירייה: "לצערנו בעבר החלו בפירוק התחנה הישנה טרם פתיחת התחנה הזמנית. עם כניסת ראש העיר רמי גרינברג לתפקידו הוא החל לקדם ביתר שאת את הפעלת התחנה הזמנית. כשהתחנה הזמנית תהיה מוכנה ותתחיל לתת שירות, ניתן יהיה לבנות מחדש את התחנה המרכזית החדשה שתהיה נגישה, חדשנית ומפוארת, תיתן שירות מיטבי לתושבי העיר והסביבה ותקדם את פיתוח מרכז העיר".

צילום: אייל עצמון

צילום: אייל עצמון

צילום: אייל עצמון

צילום: אייל עצמון