(צילום ועריכת וידאו: מור גפני-דור)

בעקבות דו"ח השירות הוטרינרי שפורסם לפני כשבועיים, יצאנו לביקור בסניף "האופה מבגדד" בפתח תקוה בתיאום עם הנהלת המקום. המטרה היתה לראות על מה המהומה, לגלות מה נעשה אם בכלל במקום וכן להבין ממנהל הסניף אבי בלמס כיצד השפיע הדו"ח על התנהלות הסניף.

תזכורת: בדו"ח השירות הוטרינרי נטען כי המצב התברואתי בסניף גרוע. בעקבות הבטחת הנהלת המקום כי הכל טופל או בטיפול, החלטנו כי אין טוב ממראה עיניים ויצאנו לסייר במפעל המקומי. בסיור שערכנו מצאנו הנהלה קשובה שהציעה לעבור איתנו סעיף-סעיף וליקוי-ליקוי ולהציג בפנינו כיצד הדברים טופלו.

מנהל סניף האופה מבגדד בפתח תקוה, אבי בלמס. צילום: מור גפני-דור

על פי לשון הדו"ח, בכל שטח הכנת המזון במפעל התעופפו ציפורים ונמצאה צואת ציפורים על עגלות המזון. בסיור שערכנו ראינו בזמן אמת התקנת רשתות על כל דלתות החוץ למניעת כניסת ציפורים ומזיקים אחרים, רשתות פלסטיק שחיפו את פתחי האוורור הוחלפו ברשתות מתכת במטרה למנוע בלאי לאורך זמן ולחסום גישה של ציפורים.

רצפות שבורות ומלוכלכות שנמצאו בדו"ח הוחלפו בחדשות, כל שטח המפעל קורצף ונוקה בקיטור ועם מסירי שומן. מקררים מלוכלכים ומתקני קירור חלודים ועם עובש הוחלפו בחדשים וכל עגלות האפייה קורצפו. עוד נכתב בדו"ח, כי במקום מתקבלים עוגות ועוגיות מהמפעל באזור ללא סימון תאריכים. לדברי מנהל הסניף, אבי בלמס, בעקבות כך נזרקו כל המוצרים ללא סימון והוחלפו בחדשים שסומנו. כמו כן עודכנו נהלי סימון התאריכים גם לכריכים, והם כעת מאוחסנים בקירור במקום על הדלפק העליון. לבסוף נערך ריענון של נהלי העבודה והלבוש במקום, בהתאם לדרישות.

צילום: מור גפני-דור

בנוסף גילינו כי בהנהלה החליטו לקחת את השיפוץ צעד אחד קדימה והגדילו לערוך שיפוץ מקיף במקום - לרווחת ולבריאות לקוחותיהם. כך למשל קירות סויידו, מכונות הוחלפו, הותקנו מערכות בקרה וכן החלו לערוך ביקורות איכות פנימיות קבועות. מנהל הסניף סיכם כי כל החברה התגייסה לטובת מהלך השדרוג וכי הוא מזמין את כלל הלקוחות להתרשם בעצמם מהשינויים שנערכו, ואף הציע לערוך למי שחפץ בכך סיור "מאחורי הקלעים".

צילום: מור גפני-דור

האופה מבגדד. צילום: מור גפני-דור