סניף מאוחדת בהדר גנים | צילום: פרטי

סניף קטן ולא נגיש, מחסור ברפואה מקצועית, חוסר זמינות, שעות עבודה מצומצמות ועוד. אלה הן הבעיות עליהן מצביעים מבוטחי קופת חולים 'מאוחדת' בסניף היחיד בשכונת הדר גנים, דווקא בשיא עונת החורף.

"יצרו סביבה הזויה שלא נוח להגיע אליה", טוענת אחת ממבוטחות הקופה בשכונה, המונה למעלה מ-20 אלף תושבים.

"הייתה תקופה שלא היו רופאים ונאלצנו לנסוע לעיר, ששם יש מרפאה הולמת כדי לקבל שירות . כמובן שיש מרפאות גדולות גם בכפר גנים ואם המושבות אבל משום מה אצלנו זה פשוט נתקע", אומרת בתסכול אוריה אליה על המרפאה בקניון הדר גנים, שצומצמה בשנים האחרונים, ומוסיפה: "שלושה רופאים שצריכים לקבל בו זמנית בחדרים קטנים. מי שמגיע לרופא ילדים לא יכול לעשות זאת עם עגלה כי אין אפשרות להכניס אותה".  

דוגמה נוספת למצוקה התרחשה ביום שישי האחרון. "הגיע נכה שלא יכול היה להיכנס עם ההליכון ונאלץ להמתין מחוץ לסניף", מספרת אחת המבקרות במקום. "זה מקום נורא קטן שכולם אמורים להיות ביחד. שמו שלטים ודגלונים שיראה שמח וחדיש, אבל אם בן אדם מתיישב על הכסא במבואה כדי להמתין לתורו, הוא יצטרך לקום אם מישהו אחר ינסה לעבור".

לא רק גודל המקום מהווה בעיה עבור המטופלים, לדבריהם שעות הפעילות גם הן מצומצמות במיוחד: "יום שלישי אחר הצהריים המרפאה סגורה למרות שזה מזמן חלף מהעולם ואנחנו לא בשנות ה-80".

לדבריהם גם המזכירות בסניף אינן זמינות, "תורים אנחנו מזמינים דרך המוקד הארצי או מחלקים תורים בינינו בקבוצת ווצאפ", קיים מחסור ברפואה מקצועית, "רופא מומחה מגיע אחת לחודש וגם אז התור מתבטל", וכן  עלעומס בבית המרקחת הסמוך שנותן מענה גם למבוטחי קופת חולים 'לאומית'.

סניף מאוחדת בהדר גנים | צילום: פרטי

ניסיתם לבדוק עם הקופה מה ניתן לעשות?

" בעבר ישבנו עם מנהלי מחוז בקופה כדי לראות לאן מתקדמים. הבטיחו הרים וגבעות. הבטיחו למצוא מקום חלופי ושידאגו לנו. אמרו ברגע שיפתח מרכז מסחרי נוסף באזור אז ינסו לשריין שם מקום אבל להבנתי במרכז שיוקם במתחם נחלים יהיו מכבי וכללית בלבד. אולי בגלל שאנחנו סלחניים כלפיהם ונתנו להם זמן , הם פשוט החליטו לזלזל ולא לתת מענה וכך המצב נמשך. הכסף נגבה כל חודש אבל שירותים אנחנו לא מקבלים. זה לא הגיוני, אני לא אמורה להתרוצץ בין רופאים בכל העיר".

"שטח הסניף צומצם בחצי, בקופה ידעו שזה הולך לקרות ולא עשו דבר למרות שמספר המבוטחים נשאר ואף גדל לאור התפתחות השכונה", אומרת מבוטחת אחרת. "מי שיגיע למרפאה לא יאמין שכך היא נראית. הרופאים בה מקסימים אבל גם הם עוזבים בגלל התנאים. איפה נשמע כדבר הזה שאתה לא יכול להמתין ליד חדר רופא במרפאה? אין מקום לזבוב. אם קופת חולים מכבי השכילה למצוא מבנה נוסף, גם מאוחדת היו צריכים".

מקופת החולים 'מאוחדת' נמסר בתגובה:

"סוגיית התשתית של מרפאת הדר גנים מוכרת ומטופלת. מנהלת המחוז ביקרה אתמול (ב) במרפאה כדי לעמוד מקרוב על הפעילות ועל הדרוש תיקון.

צוות העובדים במרפאה מסור ומחויב ועושה כל שביכולתו למען המטופלים, וגם , וזה קורה, כשרופא מסויים עוזב , מוצאים ובהקדם האפשרי רופא מחליף. המרפאה עובדת בכל יום להוציא יום ג' בשעות אחר הצהרים.

בעניין התורים - בבדיקה שערכנו, לא נמצא כי יש עיכוב בקביעת תורים. אך אנו מציעים למי שנתקל בקושי בקביעת תור לפנות ישירות למרפאה בטלפון מספר - 03-9076300".