למרות ההערכות כי תכנית סירקין לא תופקד עד שתורכב הממשלה, תכנית תמל/1076 הידועה בשמה המוכר סירקין א', הופקדה לקראת סוף השבוע שעבר וכעת יוכלו המעוניינים להגיש את התנגדותם במשך 60 יום.

תכנית הבנייה שאושרה. צילום: רשות מקרקעי ישראל

פרויקט הענק, שגורר ביקורות רחבות מתושבי האזור בשל היעדר פתרונות תשתית מספקים לטענתם, צפוי להתפרש על שטח של 2,500 דונם ולכלול כ8,000 יחידות דיור וכ-300,000 מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה. גבולות גוף התכנית הינם תחום מחנה סירקין שיתפנה והשטח ממערב לו עד לשכונת יוספטל וקרית אלון.

יו"ר מטה המאבק, משה פישר מסר :"אנו במטה המאבק מתכוונים להתנגד לתכנית מהסיבות הבאות:  אין שום פתרונות תחבורה חדשניים בנוסף, השלביות המתוכננת גרועה ותביא את פתרונות  התחבורה המוצעים (שגם כך הם חלשים) לביצוע בעיקר  לאחר גמר הבנייה. יש פגיעה קשה, בלתי מידתית ולא מאוזנת בעצים".

 "האסון הגדול מתקרב לפתח תקוה", מוסיף ירון קדושים, חבר מטה המאבק. "התוכנית מוגשת ללא שום פתרונות תחבורה. כלום. כל כבישי ההיקיף נשארים אותו דבר. אין מטרו או רכבת קלה. ואין תכנון כבישי יציאה ומחלפים באופן משמעותי. חבל מאוד ועצוב שעיריית פתח תקווה מיישרת קו ודוחפת לאישור התוכנית במתכונת הגרועה הזו.  מטה סירקין השיג הישגים רבים בהתנגדות עד כה, אבל עדיין מדובר בתוכנית רעה מאוד, שתפגע קשות בכל תושב בעיר והאיזור".

"על הציבור כולו להתגייס ולהגיש התנגדות נחרצת. לשם כך מטה סירקין יעביר את ההנחיות הנדרשות לביצוע ההתנגדות. זאת בנוסף לצעדי מחאה מתוכננים ומאבק משפטי אם נצטרך. יחד נמנע את האסון הנוראי הזה".

מעיריית פתח תקוה נמסר: "העירייה מתנגדת לבנייה בסירקין וכל ניסיונות העירייה בעבר לסכל את התכניות בארכאות המשפטיות לא צלחו. המדינה אמנם קיבלה החלטה לקדם את הבנייה בסירקין ואנו פועלים שהדברים יתקדמו בתנאים שהעירייה מציבה. ראש העירייה רמי גרינברג הגיע למספר הישגים בנושא, בין היתר, פתרונות תנועתיים שהעירייה דרשה - מיושמים, כולל תקצוב וכולל עבודה בשלבים ופיקוח על כל שלב, ובמידת הצורך תגיש התנגדויות לגבי התנאים שצריך להוסיף לתכנית. העירייה בראשות רמי גרינברג תמשיך לפעול לטובת התושבים תוך הקשבה לצרכי התושבים ושיתוף משרדי הממשלה".