חניון העירייה. צילום: אייל עצמון

חניון עיריית פתח תקוה, שפתוח לרווחת התושבים בשנים האחרונות, אמור היה לאפשר לתושבי העיר להגיע למרכז העיר ולחנות במקום מסודר ונוח. בפועל, מדובר בחניון מיושן, שעדיין מתופעל על ידי שומר בכניסה והפקקים בכניסה וביציאה רק מתארכים. "למה לא שמים פה מערכות חדשות?", שואל אחד התושבים.

מצוקת החניה ברחבי פתח תקוה מורגשת בעוצמה רבה יותר מבעבר והצורך בחניונים עובדים ומתפקדים הפך להכרח.

אחד החניונים הידועים ביותר בעיר הוא החניון של העירייה שממוקם ברחוב חיים עוזר בין בניין העיריה לקניון לב העיר, סמוך לאולם שרת. הוא מתווסף לעוד חניונים רבים, חלקם בתשלום כמו חניון השוק וחניון אוסישקין וחלקם בחינם.

רבים מתושבי העיר מגיעים לחניון העירייה, בין אם לסידורים במרכז העיר, בעיריה, בקופות חולים ובין אם לעשות קניות או לצפות בהצגות באולם שרת, ונתקלים באותה הבעיה - פקקים ואי סדרים בחניון.

אדם שמעוניין להיכנס לחניון, סביר להניח שימצא את עצמו בפקקים. למה פקקים? הסיבה כנראה נעוצה באופן שבו החניון בנוי ובטכנולוגיה עליו הוא מושתת.

"המכונה שנמצאת שם ישנה וכל הזמן מתקלקלת", מספרת מבקרת בחניון. "בכל פעם כשאני מגיעה יש איתה בעיות והשומר או השומרת בכניסה לא יודעים מה לעשות ותמיד יש ויכוחים עם נהגים".

צילום: אייל עצמון

אותה מבקרת מספרת גם על חניון צר ובעייתי שתמיד נוצר בו צוואר בקבוק: "אנשים נזכרים לשלם ברגע האחרון ואז הולכים למכונה שנמצאת בצד השני של החניון ליד העירייה, ומעמידים את הרכב שלהם ואז תוקעים הכול. למה אי אפשר שזה יהיה אוטומטי כמו בקניונים?".

מבקר אחר שמגיע לחניה מספר על מקרה שקרה לו: "יש לי כרטיס תושב ואני זכאי לתעריף מיוחד. הלכתי למכונה ושילמתי ואז הגעתי למכונה והיא אומרת לי שאני צריך לשלם מחיר מלא. פניתי לנציגה שם והיא אומרת לי שאני צריך לעשות מה שהמכונה אומרת לי. וזה לא נכון, כי יש לי תו תושב. מזל שלקחתי קבלה והראיתי לה והיא פתחה לי, אחרת לך תוכיח שיש לך אחות".

תגובת החברה לפיתוח פתח תקוה: "מתחם החניה ליד העירייה מתופעל ע"י חברת מד-פארק, זכיינית הפעלת המדחנים בעיר. החברה השקיעה לפני מספר שנים במערכת גבית חניה הפועלת במרבית החניונים בארץ. ככל מערכת, גם היא, לעיתים עלולה להתקלקל. לשם כך ולשם שיפור המענה הכללי - במרבית שעות היום חברת מד-פארק מעמידה סדרן מטעמה בחניון. הסידור הזה מוכיח עצמו בשנים האחרונות ובאופן יחסי כמות הבעיות במתחם ירדה".