אחד הדברים שאני אוהבת במיוחד זה להעניק למטופליי התנסויות לבית בין פגישה לפגישה. כמובן שאני מבררת ראשית אם מתאים להם או לא - ובכל זאת, אני נותנת.

במשחקי בית אלו אפשר לתרגל את מה שדובר ולהשתפר במיומנויות שעליהן אנחנו עובדים בקליניקה. משחקי הבית הם זכות, כמובן, ואני מעודדת לבצע אותם כדי שאכן נוכל לראות התקדמות בתהליך הזוגי או הפרטני.

אז הפעם, אני שמחה מאוד לתת גם לכם משחק בית אחד - אתם מוזמנים לבצע אותו ולהתרשם.

צילום: shutterstock

יש להצטייד בשני ניירות כתיבה ועט. נתחיל?

אנחנו מחלקים את הדף לשני חלקים לאורכו.

בצד הימני נכתוב "תכונות טובות שיש בי" ובצד השמאלי נכתוב "תכונות שהייתי מעוניין להתחזק בהן".

נתחיל למלא את הצד הימני: שבו וחישבו אילו תכונות יש בכם, מה אנשים אומרים עליכם ועל תכונותיכם הטובות. האם אתם מצחיקים? אני זה שסביבו יש תמיד התרחשות? מסודרים? סבלנים? מהירי החלטה? סקרנים? האם אני בעל אומץ? בעל תושייה?

רישמו את כל התכונות. אל תתביישו להשוויץ ולטפוח לעצמכם על השכם.

כשאתם חשים שהרשימה מולאה לשביעות רצונכם אתם מוזמנים להמשיך. ולעבור לרשימה השמאלית.

איזו תכונה הייתי רוצה לחזק אצלי? פה נדרשת כנות וחשיבה לעומק.

האם אני רגזן וחם מזג? האם אני ממהר לקבל החלטות? האם הייתי רוצה להשתפר בתקשורת בין אישית? אולי הייתי רוצה להיות יותר נועז? בין כל שלל התכונות החזקות שבי בוודאי קיימות כמה שדורשות אימון, חשיבה מחודשת, למידה והשתפרות.

לאחר שמילאתם את שתי הרשימות - עיברו עליהם ובידקו האם הייתם רוצים להוסיף משהו? אולי להוריד משהו? עשו סדר אחרון ברשימתכם.

בשלב הבא סמנו לעצמכם בעיגול את שתי התכונות החזקות ביותר ותכונה אחת שזקוקה לחיזוק.

בדף נוסף רשמו בגדול את התכונה שדורשת יותר תשומת לב ועבודה.

למשל: מתוך הרשימה שלי בחרתי שעלי להשתפר ולהתחזק בקשר בין אישי. על נייר חלק אני כותבת אותה ומשם ממשיכה לשלב הבא.

השלב הבא והאחרון -

אנחנו רושמים על דף עם התכונה הפחות חזקה שלנו את כל התחומים שבהם היא יכולה להשתפר, רושמים אסוציאציות שעולות לנו בהקשרה, מה נחוץ לכם כדי לחזק אותה? רשמו לפניכם את כל מה שעולה במוחכם.

למשל - קשר בין אישי. אני רושמת לי משפחה, קשרים בין אחים ואחיות, חברה טובה, שעות בוקר, פייסבוק וכו'. זו הרשימה שלי, לכם בוודאי תהיה אחרת.

קחו את הנייר הזה ומקמו אותו במקום שאתם יכולים להביט בו לפחות פעם ביום. הוא שלכם בלבד. לא של בני הזוג, הילדים, הנכדים, השכנים. הוא לעינכם בלבד.

עיינו בו, קיראו את הדברים שרשמתם לעצמכם. בידקו כיצד אתם יכולים להשתפר, לעשות דברים חדשים / נוספים על מנת לחזק אותו.

ממש כמו חדר כושר לאימון תכונות. תאמצו אותו , תזיעו , תאתגרו אותו….

לא פשוט , אה?

אחרי כשבוע תעשו עם עצמכם בדק בית לראות אם חל שיפור ולו הקט ביותר.

גם את זה רישמו לפניכם. הוסיפו אימונים , תעלו בדרגת הקושי , תתאמצו עוד טיפה…

ככה שינוי מתחיל. תזכרו - שינויים גדולים מתחילים בצעדים קטנים. אתם מוזמנים לשתף, לשאול שאלות, לבקש הארות. אשמח לענות לפניותיכם.

ובהצלחה!

יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק  או בטלפון 050-6803313